Gambrinus na fotbalových stadionech zůstává

Nejvyšší fotbalová liga změnila v roce 2014 po dlouhých 17 letech svoje jméno – pivo vystřídaly sázky a loterie. O Gambrinus na stadionech ale fanoušci nepřišli.

Gambrinus byl partnerem fotbalové ligy od roku 1977 a každý rok fotbalu přispěl částkou od 40 do 50 milionů korun. Jeho spolupráce s fotbalem zcela jistě výdělečná nebyla, protože piva za takovou částku se na stadionech určitě neprodala.

Obrázek   Obrázek

Peníze asi „už v první řadě“

V roce 2014 značku Plzeňského Prazdroje v názvu ligy vystřídal název skupiny Synot, která je známá především svými sázkami a loteriemi. Předseda Fotbalové asociace ČR Miroslav Pelta k tomu řekl, že se jedná o finančně nejvyšší kontrakt s generálním sponzorem v historii samostatné české fotbalové ligy. To potvrdil i předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda, když prohlásil: „Jedná se o velmi významné navýšení proti minulosti. V horizontu čtyř let půjde o stovky milionů korun,“. Přesnou částku ale žádná strana nezveřejnila.

Finance od nového generálního sponzora se na kvalitě českého fotbalu, přesnosti přihrávek a počtu vstřelených gólů pravděpodobně příliš neprojeví.

Nadnárodní skupina Synot se už nějakou dobu v českém fotbalu pohybuje – název sázkové společnosti Synottip má fotbalový stadion Slavie v pražském Edenu. Jméno Synotu měl v letech 200 až 2004 prvoligový klub – současné Slovácko, který byl před jedenácti lety na začátku velké korupční fotbalové aféry…

Ředitel společnosti Synot International Limited Neofytos Neofytou vstup do fotbalové ligy vysvětloval takto: „Když jsme se dozvěděli, že z první fotbalové ligy odchází Gambrinus, vyhodnotili jsme tuto možnost jako nejzajímavější, a to nejen z pohledu marketingu a možného dalšího zviditelnění naší značky v celé České republice, ale také jako obecné podpory nejvíce populárního českého sportu.“

Gambrinus s fotbalem nekončí!

Gambrinus se rozhodl v prostředí fotbalu zůstat i nadále, ale chce se více věnovat fanouškům. Marketingový manažer Gambrinusu Plzeň Miroslav Peichl k tomu řekl: „Nevnímáme to jako nějaký ústup. My jako značka Gambrinus ve fotbale zůstáváme, ale budeme se nyní více zaměřovat na různé aktivity pro fanoušky kopané a piva.“  

Obrázek  

Co bude dál?

Gambrinus se tedy ještě nějaký čas na fotbalových stadionech čepovat bude. Otázkou samozřejmě zůstává, co se stane, až uplyne doba, na kterou je smlouva uzavřena. Podlehne vedení fotbalu případné vyšší finanční nabídce s nižší kvalitou piva? Vzhledem k tomu, jak to podle všech indicií ve fotbale stále funguje, není na d odpovědí asi nutné nějak moc přemýšlet.

Zdeněk Urban